torstai 19. helmikuuta 2015

ALL BLACK AND WHITE

Huh, olipa tuskainen näiden kuvien taival. Jostain kumman syystä kuvat heittäytyvät pikselimössöksi kun pääsevät blogiin, vaikka photarissa ne näyttävät kyllä tarpeeksi tarkoilta ja kuvasuhteet yms. pitäisi olla kunnossa. Sain apua ystävältäni ja hänen työtoveriltaan ja kuvat selkeytyi kyllä huomattavasti siitä mitä ne aluksi oli. Huomaa että ei tuo photoshop olekaan niin hallussa kuin luulin (useamman vuoden sitä käyttäneenä). Noh, mutta näillä mennään!

Vietettiin pari viikkoa sitten hauska kuvauspäivä ystäväni kanssa. Hän halusi opetella uuden kameransa käyttöä ja minä halusin kuvauttaa tänne asukuvia, joten saimme hyvin kaksi kärpästä yhdellä iskulla. On hyvä kun on kaveri joka innoissaan haluaa kuvata ja jolla on hyviä ideoita kuvien suhteen. En osaa olla kovinkaan luontevasti kuvissa ja suoraan sanottuna viihdyn enemmän kameran takana. Mutta ihan hauskahan se välillä on leikkiä mallia :D

Minulla on tällä hetkellä kameranani Canonin Powershot G12, mikä on hyvä kamera, mutta olen nyt harkinnut uuden kameran ostoa koska haluaisin mahdollisuuden objektiivin vaihtoon. Olen ollut laiska opettelemaan kameran kaikkia ominaisuuksia ja valotusajat sun muut on minun vaikea oppia. Harjoittelu tekee mestarin, myös tässä asiassa, mutta olisiko jostain saatavilla lisää kärsivällisyyttä? Olen aikaisemmin kuvannut automaatilla, ah niin ihanan helppoa, mutta nyt olisi viimeistään korkea aika oppia käyttämään myös manuaalitoimintoa.

Olisiko teillä kellään apua tuohon kuvien pikselöitymiseen blogissa? Ja entä vinkkejä uuden kameran suhteen? Joku kätevän kokoinen ja jolla saisi myös hämärässä hyviä kuvia?








Leggings and shirt: Lindex Shoes: Even&Odd/Zalando

-Saara

Kuvat: Maija Kuittinen

Ei kommentteja: